16.8.12

Müşfik Kenter'i Kaybettik

Usta tiyatrocu Müşfik Kenter'i kaybettik. O dinlendirici, huzur veren sesi... Paylaşmak istedim bunu. Ama yazılacaklar çok eksik bence. Ben ölümleri sevmem, hele ki yeri doldurulamayacaklarsa gidenler...

Müşfik Kenter'i en çok anlattığı masallar, hikayelerle sevdim ben. La Fontaine masallarını dinledim ondan ve nicelerini. Son bir masal daha dinleyelim mi?
Bir de çok sevdiğim şiiiri dinleyelim ondan...
"İnsan elli sene, altmış sene, hülasa istediği kadar yorgunluktan bitap düşünceye kadar gezer, koşar,eğlenir. Sonra, gözleri tatlı bir uyku ihtiyacıyla mahmurlaşmaya başlar. O vakit bembeyaz, temiz bir yatağa uzanır. Yeni başlayan uykuların hafif sarhoşluğu içinde gülümseye gülümseye sönüp gider. Güneşe karşı parlayan beyaz mermerler üstünde kucak kucak çiçekler... O mermerlerdeki küçük yalaklardan su içmeye gelmiş bir kaç kuş... İşte ölüm denince benim gözümde böyle sevimli ve hemen hemen neşeli bir hayal uyanırdı."- Çalıkuşu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder