14.8.12

Boyalı Kırlangıç / İhmal Amca

Daha önce bu yazımda Can ile D&R'ın birlikte yürüttüğü kampanyadan bu kitabı aldığımdan bahsetmiştim. İşte yazısı;

Kitap Adı :        Boyalı Kırlangıç
Yazar :              İhmal Amca
Resimleyen :      Turgut Keskin
Yayınevi :          Can Çocuk
Tür :                  Masal
Sayfa Sayısı :     98
Arka Kapak :   Masal yazmaya, Nazım Hikmet'in 'Sevdalı Bulut' masalını onun sesinden dinleyerek başlayan İhmal Amca, Türkiye'nin en büyük masalcılarından birisidir. Bu kitabında, Doğa'ya yapılan haksızlıkları ve kötülükleri kınıyor. Boyalı Kırlangıç'tan Timsah Kuşu'na, Konuşan Sığırcık'tan Bulutlar'a kadar tüm Doğa'yla arkadaş olmaya hazır mısınız? Sizinle tanışmak için can atıyorlar.Alıntı :                "Çocuklar, 'Bak, gördün mü?' demişler Doğa Ana'ya. 'Bizim böyle insanlarımız da var işte. Sen umudunu kesme iyi insanlardan, hiç kesme. Çok iş var daha iyilerde.' 'Ben de zaten onlara güveniyorum ya.' diye yanıtlamış Doğa Ana.
                        "Bir derviş gelmiş 'Hak' demiş
                        Kapıyı vurup 'Tak' demiş
                        Kınalı parmaklı kız çıkmış
                        'Evde kimse yok,' demiş.
                        'Evde kimse yok, ise
                        Narın da turuncun da çok  ise  
                        Bana azıcık ver,' demiş
                        'Dede kalk git işine
                        Düşme benim peşime
                        Akşam babam gelirse
                        Hem seni döver hem beni'
Yorum :           Arka kapak yazısında da belirtildiği gibi İhmal AMca bir Nazım Hikmet hayranı, hatta bir hikayesi sırf ona adanmış. İşte o hikayeden bir bölüm; "Tam o sırada, gökyüzünün mavisinde, kıvırcık altın saçlı, devlerin en iyilerinden mavi gözlü bir dev görünmüş. Ozanların en ulularından, en ölümsüzlerinden Nazım Hikmet'miş."
                      Kitabın en mutlu edici noktası ise kitabın sonundaki bir dilek; "okumaktan hiç vazgeçmemen dileğiyle"
                      Ben bu kitapta en çok "Müziği Seven Çocuk" ve  "İpin Ucunu Kaçıran Masal" hikayelerini sevdim...

Okumaktan hiç vazgeçmemek dileğiyle... :)
 Bu acemi blogger’a birkaç kelimede olsa yorum bırakırsanız çok sevinirim. Yapıcı eleştirileri kim sevmez ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder