11.8.12

Alışveriş #2 / Nişantaşı City's D&R

D&R her kitap ve kırtasiye tutkunu için olduğu gibi benim içinde bir cennet. Genelde girdiğimde kendimi kaybediyorum ve bu seferde yine farklı olmadı. Aslında bu sefer kendimi çok zorlamadan daha önce aklıma kaydettiğim bir kaç ürünü aldım. Alışverişimi Nişantaşı City'sden yaptım ama diğer D&R'larda da kolayca bulunabilecek ürünler aldıklarım.

Deffter markasının film afişi defterlerini duymayan kalmadı. Ben Breakfast at Tiffany's, Amelie, Ölü gelin ve Modern Times arasında kararsız kalmıştım.Utanarak itiraf ediyorum ki Modern Times'ı henüz izleme fırsatım olmadı. Hem de bir Charlie Chaplin hayranı olmama rağmen. Amelie konusunda nedense kararsız kaldım. Ölü Gelin'i ise bulamadım. Geriye Breakfast at Tiffany's kaldı. Doğrusunu söylemek gerekirse Breakfast at Tiffany's çoğunluğun aksine benim favori Hepburn filmim değildir. Başlarda Funny Face ve Sabrina gelir. Ama herşeye rağmen Breakfas at Tiffany's bir klasik ve bir harikadır. Bu yorumlarımdan onu sevmediğimi çıkarmayın lütfen.
Kitabın sırt dekorasyonu çok hoşuma giden unsurlardan biri, arka kapağı ise filmden sahneler içeriyor. Yine sayfa yapısı da güzel, enzo kağıt, çizgili. Kağıt yapısı çok güzel fakat kurşun kalemle biraz kırçıllanma yapacak cinsten. Ve mürekkebi arkasına geçirmesinden de korkuyorum. Galiba yine en iyisi normal tükenmez kalem ile kullanmak olacaktır.
Bu bölümü defterin başında da yer alan bir alıntı ile bitirelim; "Şu kedi gibiyim, isimsiz bir serseri. Biz kimseye ait değiliz, kimse bize ait değil. Birbirimize bile ait değiliz."

Yine herkesin duyduğu üzere Can Yayınları ile D&R ortak bir çalışma yaptı ve Can Yayınları kitaplarını 5 liradan okuyuculara sundu. Ben bu kampanyayı maalesef geç duydum. Ve kitapları araştırma imkanım olmadı. Ben genelde araştırarak kitap almayı severim. Elbette sürprizlere açığım fakat bunu da gene bildiğim yazarların bilmediğim eserlerini okuyarak yaparım ya da çok yoğun bir şekilde tavsiye edilmesi lazım. Sanırım biraz garanticiyim bu konuda. Sanki hakkında yeterince bilgi sahibi olmadığım bir eseri hakkıyla okuyamayacakmışım gibi hissederim. Ama yine de şeytana uydum ve hakkında fikir sahibi olmadığım bir eser aldım. Ben eski yeni çocuk kitapları biriktiriyorum. Hatta kendi kitaplarımı yazmaya çalışıyorum. Çocuklar benim için çok kıymetli ve çevrem de genelde onlardan oluşur. Mesela ben sitemdeki en büyük çocuk sayılıyorum? Çocuklarımla(evet onlara böyle hitap etmeyi seviyorum) "kanka"yız. İşte bunun için bir çocuk kitabı benim için çok kıymetli diyerek İhmal Amcanın Boyalı Kırlangıç'ını edindim. Kırlangıçlar da benim için ayrı bir önem taşıyor, benim için özel manaları var. Hatta bunu farkeden minik arkadaşım Kerem beni "kırlangıç ablam" diye çağırıyor. Adında kırlangıç olur da ben o kitabı almadan  durur muyum? Boyalı Kırlangıç kitabını okudum bitti. İleride raporunu da yayınlayacağım.

Moleskine Postal ise yine uzun zamandır istediğim bir şeydi. Benim aile yakınlarım uzakta ve eskiden annem kardeşleri ile, yeğenleri ile mektuplaşırdı. O zaman ben çok küçüktüm. Daha sonra ben de başka şehirlerdeki çocukluk arkadaşlarımla daha doğrusu arkadaşımla uzun süre mektuplaştım. Mektuplar bana çok samimi gelmiştir. Lisedeyken de sıra arkadaşıma, babama, kendime bile mektuplar yazardım. Her hediyenin yanında, her özel günde minik bir kart hediye etmek adetimdir. Ayrıca mektup ve kart almayı da çok severim. Hepsini teneke kutumda tek tek saklarım,bana hediye ettiğiniz küçük bir kağıt parçasını bile yıllar sonra görebilirsiniz. Benim gibi bir mektup aşığı için bu kart elbette çok kıymetli! Aslında kart da değil bu bir zarf defter. Doğruyu söylemek gerekirse ilk alış amacım kalıbını çıkarıp sonrasında kendi zarf defterimi yapmak çünkü fiyatı biraz tuzlu ve 8 sayfa benim yazacaklarım için çok az bir yer.

İşte yakın zamandaki D&R alışverişim böyle. Siz Can yayınları kampanyasından neler aldınız? Tavsiye ettiğiniz kitaplar var mı? Bol kelimeli günler...
Bu acemi blogger’a birkaç kelimede olsa yorum bırakırsanız çok sevinirim. Yapıcı eleştirileri kim sevmez ki?

2 yorum:

  1. Hepsi çok güzel,film afişli defterlerden bende de var.Henüz kullanmadım.
    D&R kampayasından ben alamadığım için sevgili arkadaşım bana 3 güzel kitap gönderdi.
    Onlar, gölge Hırsızı,Bel Canto.
    Zaten okumak istediğim kitplardı.Tavsiye ederim:)Henüz okumasam da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gölge Hırsız'ını başka bloglarda da görmüştüm. Eğer bu kadar tavsiye ediliyorsa belki bir daha ki sefere benimle eve gelir:)Belli mi olur?

      Sil