27.7.12

Yeni Bir Okuma Hedefi


Daha önceki yazılarımda Alkım sevgimden ve bitmeyen taksit paradoksumdan bahsetmiştim. Durumum o kadar vahim bir durum aldı ki artık oradaki görevlilerle aramızda bir şaka konusu bile oluyor bu durum. Kasıma kadar kendime kitap alma yasağı uyguluyorum. Kasımda hepimizin malumu TÜYAP kitap fuarı var. Hem bu sırada fuar içinde biraz birikim yapmış olurum. Zira istediğin her kitabı bulmak bir yana oradan kitap almak ve eve ellerin kolların kitap dolu olarak dönmenin zevki de bir ayrıdır.

Tabi kitap alma yasağının maddi yanı sıra asıl önemli kısmı elimdeki kitapları bitirmek. Elimde mutlaka okunması gereken edebi eserlerden tutunda, Cemil Meriç gibi okunmayanın ayıplandığı kaynak eserler de mevcut. Buna çare olarak da bu süre içinde elimdekileri bitirmeye karar verdim. Bu ana kitapların yanına keyiflik kitaplar eklemeyi de eksik etmedim. Ama geride hala Thomas More'un Ütopyası, Ahmet Hamdi'nin Mahur Bestesi gibi çok önemli eserler var. Belki dayanamayıp onlara da el atabilirim.
Bizim evimizde çok geniş bir kütüphane var içinde hukuk kitapları, klasikler, dini kitaplar, psikolojiye dair kitaplar gibi pek çok konu yer alır. Kitaplarımıza mahsus bir odamız olmasına rağmen oraya dahi gönlümüzce sığabilmiş değiliz.

Benim okuma alışkanlığım anne-babamdan geliyor. Babam da benim gibi hukukçu hatta o bir avukat hem alanı ile ilgili kitapları çok okur hem de ne türden olursa olsun kitap okumaya çok meraklıdır. Hatta bu merakını tutkusunu eline geçirdiği her gence de empoze eder. Onun bu nasihatleri çevremizde meşhurdur.
Ben Çalıkuşu'nu (ki kendisi benim en sevdiğim eserdir), Freud'u, Nietzsche'yi, dini ve felsefi kitapları hep annemden gördüm. Ben küçükken sürekli bu kitapları okur beni de özendirirdi. Annem henüz 10 yaşındayken rus klasiklerini tam metin ciltli çevirilerinden okuyup bitirmiş. Bizim kütüphanemiz gibi rahmetli dedemin kütüphanesi de çok zengindi. Bir okuduğunu unutmaz annem, bu bakımdan ona çok özenmişimdir hep. 

İşte böyle bir ortamda elimdeki kitapları bitirmek ve ailemizin her bireyi tarafından kütüphaneye katılacak yeni eserler için hazırlıklı hale gelmek çok önemli. İsterseniz bir de okunacaklar listemize göz atalım;


  1. Jurnal I / Cemil Meriç
  2. Bu Ülke / Cemil Meriç
  3. Bir Dünyanın Eşiğinde / Cemil Meriç
  4. Saint Simon / Cemil Meriç
  5. Umrandan Uygarlığa / Cemil Meriç
  6. Mağaradakiler / Cemil Meriç
  7. Kırk Ambar I  / Cemil Meriç
  8. Kırk Ambar II / Cemil Meriç
  9. Işık Doğudan Gelir / Cemil Meriç
  10. Babam Cemil Meriç / Ümit Meriç
  11. Esir Şehrin İnsanları / Kemal Tahir
  12. Esir Şehrin Mahpusu / Kemal Tahir
  13. Yol Ayrımı / Kemal Tahir
  14. Beş Şehir / Ahmet Hamdi Tanpınar
  15. Güvercinin Kanatları / Henry James
  16. Soneler / William Shakespeare
  17. Bir Savaşın Tasviri / Franz Kafka
  18. Kendine Ait Bir Oda / Virginia Woolf
  19. Gülliver’in Seyahatleri / Jonathan Swift
  20. Hükümdar / Machiavelli
  21. Anadolu ve Ermenistana Yolculuk
Elbette bu eserlerin hepsini bitirmem mümkün değil ama en azından bu listeyi oldukça eritmeyi planlıyorum. Bana şans dileyin ve takipte kalın bu eserler okurken ve bittiğinde sizinle daha detaylı bilgilerini paylaşacağım;)

Bu acemi blogger’a birkaç kelimede olsa yorum bırakırsanız çok sevinirim. Yapıcı eleştirileri kim sevmez ki?

2 yorum:

  1. Oldukça ağır bir liste.Şimdiden kolaylıklar,keyifli okumalar diliyorum ,izlemedeyim,yormları bekliyorm.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Liste oldukça ağır, evet. Ama hepsi oldukça nitelikli kitaplar. Ne kadar okusam kardır mantığı ile hareket ediyorum biraz da... Okudukça raporları blogsa yer alacaktır. Beklemede kalın.

    YanıtlaSil